تغريد فهمي تكشف عن سبب وفاة زيزي مصطفى

ظهرت الفنانة تغريد فهمي كضيفة في برنامج المنسي عبر قناة هي، تحدثت خلاله عن صداقتها بالفنانة الراحلة زيزي مصطفى، كما وضحت أن زيزي كانت أقرب شخص لها في الوسط الفني والتمثيل، كما كشفت السر حول سبب وفاتها.

اقرأ أيضاً أمينة خليل ومعلومات عن حياتها الشخصية.. تعرف عليها الآن

تغريد فهمي.. زيزي توفت بسبب فنانة موجودة دلوقت

تحدثت تغريد خلال البرنامج عن صداقتها بالراحلة زيزي مصطفى، حيث قالت: "زيزي مصطفى ودلال عبد العزيز كانوا قريبين مني، وزيزي الله يرحمها كانت حبيبتي أوي مكنتش بسيبها ولا بتسيبني، كنا دايما مع بعض وكنا صحاب جدا وعلاقة الصداقة كانت قوية لحد ما اتوفت بسبب فنانة موجودة دلوقتي".

وأفصحت عن سبب وفاتها، وقالت: "توفت بسبب فنانة موجودة دلوقتي في الوسط، لأنها كانت متجوزة يسري مصطفى وكان تعبان جدا وكانت زيزي قاعدة جنبه الفترة دي، ولما شد حيله، فيه ممثلة اتجوزها، وزيزي ما أعلنتش، وبقيت أنا اللي عارفة وهي عارفة ومحدش يعرف تاني".

اقرأ أيضاً سماء يحيى ونجاحها العظيم في الفن التشكيلي

تغريد فهمي.. الممثلة دي كنا بنشوفها وبنسلم عليها

فتابعت تغريد حديثها وقالت: "الممثلة دي كنا بنشوفها وبنسلم عليها، وزيزي الموضوع أثر فيها نفسيا وانهارت لما الموضوع بدأ يتعرف شوية فزعلت مع إنها كانت من النوع الحمولة وتتحمل أي حاجة ومتقولش ومتبكيش".

واستكملت: "كنت بكلمها قبلها بساعة وكانت بتقولي أعمل إيه مع يسري .. كنت أنا اتكلمت معاه الله يرحمه، وندم جدا لأنها كانت متجوزاه عشان تشتغل، وبقت تقوله كلم لي مخرجين ومنتجين ولما معملش ده سابته".

وأضافت: "أنا أتكلمت مع يسري مصطفى وهو ندم جدا وكان بيحكي أنه في الشقة اللي أجرها في وسط البلد لما بيفتح التليفزيون يلاقي زيزي على الشاشة كأن ربنا بيحذره، والممثلة اللي اتجوزها كانت بتدعي عليه وهي اتجوزته عشان تشتغل وطلبت منه يكلم المخرجين ولما معملش ده سابته".

ملاحظة: المقالات والمشاركات والتعليقات المنشورة بأسماء أصحابها أو بأسماء مستعارة لا تمثل الرأي الرسمي لجوَّك بل تمثل وجهة نظر كاتبها ونحن لا نتحمل أي مسؤولية أو ضرر بسبب هذا المحتوى.

ما رأيك بما قرأت؟
إذا أعجبك المقال اضغط زر متابعة الكاتب وشارك المقال مع أصدقائك على مواقع التواصل الاجتماعي حتى يتسنى للكاتب نشر المزيد من المقالات الجديدة والمفيدة والإيجابية..

تعليقات

يجب عليك تسجيل الدخول أولاً لإضافة تعليق.

هل تحب القراءة؟ كن على اطلاع دائم بآخر الأخبار من خلال الانضمام مجاناً إلى نشرة جوَّك الإلكترونية

مقالات ذات صلة
نبذة عن الكاتب